Wednesday 28 November 2012

Aku Adalah Anak Muda


Aku adalah anak muda,
Mengambil contoh dari yang tua,
Pengalamannya amat berharga,
Untuk diriku yang yang baru belajar.


Aku adalah anak muda,
Mempelajari apa yang aku lihati,
Walau kemungkaran jadi tatapan,
Tetap ia jadi santapan,


Aku adalah anak muda,
Masih bodoh lagi hina,
Tidak tahu erti dunia,
Hanya bising berkata-kata,
Tapi tiada nilai berguna,


Aku adalah anak muda,
Hidup bagaikan bijih besi,
Punyai harapan dan juga impian,
Agar dibentuk agar berguna,
Menabur khidmad pada semua,


Aku adalah anak muda,
Dilukis cantik berhargalah aku,
Dilukis buruk hilan nilai ku,
Diadun sempurna sedaplah rasa,
Diadun salah sakit padahnya,


Aku adalah anak muda,
Bukam simpati aku harapkan,
Cuma impian aku lakarkan,
Agar anak muda ini menjadi asset yang berguna,
Pada negara agama dan bangsa,

No comments:

Post a Comment